Descoperirea informaţiei

Internetul reprezintă cea mai mare bază de date din istoria omenirii, iar găsirea informaţiei poate reprezenta o provocare. Metoda cea mai uzuală o reprezintă motoarele de căutare (Google, Bing sau Yahoo!). Totuşi, rapiditatea cu care se actualizează informaţia şi existenţa aşa numitului deep-web (partea ascunsă a internetului generată de baze de date dinamice sau pagini non-html) face necesar apelul la alte instrumente, cum ar fi directoarele de subiecte (ipl2, Infomine sau About), motoare de căutare „meta-search” (Clusty, Dogpile sau Academic Index) .

 

logo_dmozDMOZ [Open Directory Project]
www.dmoz.org/
Reprezintă cel mai mare şi comprehensibil director de pe web, fiind construit şi întreţinut de o reţea vastă şi globală de editori voluntari. Scopul acestuia este de a organiza şi lista site-urile într-un catalog în funcţie de un anumit topic. 

 

icon_bookMetaGlossary [Find meaning, not just links]
www.metaglossary.com/
Motorul de căutare MetaGlossary utilizează dicţionarele online pentru a extrage înţelesurile termenilor, nu o listă de legături către alte site-uri. În plus, pe lângă actualitatea informaţiilor, rezultatele obţinute sunt organizate în funcţie de topic şi de utilizarea acestora.

 

logo_stumbleStumbleUpon [Helps you discover and share great websites]
www.stumbleupon.com
Variantă de descoperire a informaţiei complementară căutării uzuale, acest instrument promovează site-urile în acord cu preferinţele personale ale unei vaste comunităţi de utilizatori. Combinaţia dintre opiniile utilizatorilor şi algoritmi de învăţare se bazează pe un sistem de rating şi recomandare. Se instalează ca toolbar în navigatorul internet.

 

logo_diggDigg [The Latest News Headlines, Videos and Images]
http://digg.com/
Loc unde informaţiile de la utilizatori sunt prezentate în funcţie de preferinţele acestora, fără a fi ierarhizate de criterii exterioare. În acest fel pot fi descoperite ştiri şi resurse mai puţin vizibile prin intermediul motoarelor de căutare. Digg Labs prezintă informaţii agregate.

 

icon_googleGoogle Trends [Compare the world’s interest in your favorite topics]
www.google.com/trends
Cel mai utilizat motor de căutare de pe internet oferă şi alte metode de prezentare a informaţiei. Cu această aplicaţie se poate vizualiza evoluţia în timp a interesului navigatorilor de pe internet pentru un anumit topic, bazat pe un index al volumului de căutări. Acesta poate fi comparat cu alte patru teme sau se poate face legătura cu anumite evenimente care au generat interesul pentru un subiect particular, fiind oferit şi un index al volumului de ştiri.

 

Alte recomandări: ipl2, Alexa, SimilarWeb, reddit 

Lasă un răspuns

%d blogeri au apreciat: